Pages

Sunday, March 7, 2010

An education












Jag trodde att någonting var fel, men till slut så visste jag att jag hade rätt, det slår aldrig fel, jag har just sett den första nomineringen som inte var fenomenal.


An education handlar om 16 åriga Jenny som faller för den avsevärt äldre David, han tar med henne på konserter, fina restauranger och auktioner. Livet leker och den förr så flitiga Jenny får smak för livet, Men David är inte riktigt vem han utger sig för att vara, han bär på en hemlighet.



Det låter ju bra, dock har jag just beskrivit en typ thriller eller deckare men det är inte An education, det är ett stelt engelskt drama. Sånt brukar ju ofta vara bra, med en massa briljanta skådespelare och vackra kläder men allt sån fattas här, den enda skådespelaren som gjorde riktigt bra ifrån sig var Alfred Molina som Jennys pappa. Filmen var händelselös, färglös och faktiskt ganska meningslös. Jag säger inte att den var hemsk men den platsade absolut inte bland årets film nomineringarna, eller bland några nomineringar egentligen.

En medelmåttig dussinfilm helt enkelt.

En trist och händelselös verklighetsflykt, blev av mig inte särskilt omtyckt.

No comments:

Post a Comment