Pages

Monday, March 8, 2010

Up in the air














Vad ska man säga ? Jag gillade inte Juno, därför hade jag inte mycket hopp för Jason Reitmans nya film Up in the air, men nu när jag sett den har jag ändrat mig, Up in the air var en riktigt bra film, jag är alldeles för trött för att göra något längre utlägg. Alla ingredienser var utomordentliga, förutom musiken, alldeles för mycket indiemusik för en sån här snyggt utförd film. Om man ska beskriva filmen med bara en mening blir det "som An education fast bra, riktigt bra"


Det kan vara årets film men jag vet inte, det känns som en lite väl lättviktig film för det, men det verkar ju vara lite av ett tema med årets nomineringar så vem vet. Om den vinner så blir jag inte besviken, ingen av kvinnorna som är nominerade för sina prestationer (Vera Farmiga och Anna Kendrick) lär vinna några priser. Geroge Clooney kan kanske ha en liten chans att vinna för åets bästa manliga, annars så vinner den nog inga priser. Fortfarande en väldigt bra film dock, man måste ju inte vinna "köpta" priser för att bevisa att man gjort en bra film eller hur ?

No comments:

Post a Comment