Pages

Sunday, March 7, 2010

Inglorious basterds












Två och en halv timme kvalificerad...DYNGA !!!
Nej så farligt var det inte, den var faktiskt ganska bra, definitivt bättre än Death proof, vilket alla filmer är dock så det är inget speciellt. Jag kan inte göra det här objektivt, jag gillar inte Tarrantino, han är förbi,han har inte följt med i utvecklingen. Jag vet att det låter fett typ lame men vad ska man säga ?

Han vägrar släppa på gamla metoder, han kör på samma gamla stil varje gång han gör en ny film, folk vögrar inse det för att han var the shit för typ 12 år sedan och eftersom han inte gör filmer så ofta så känner folk att hans filmer alltid har en unik fräsch stil, men så är det inte. Han rehaschar sina idéer om och om igen och jag har upptäckt en sak till. Quentin Tarrantino kan inte göra en allvarlig film. Säg en scen i en Tarrantino film där någon uppriktigt gråter över en död vän, en förlorad fru/make eller som bara gråter för att livet är hårt.

Finns det någonsin en scen där folk pratar om allvarliga saker utan att dem subtilt hotar varann till livet, nej det finns inte något sånt,han kan bara göra en sorts film och det är vitsiga filmer med rapp dialog och "coola" finurliga homager till obskyra filmer från sextio-talets italien.


Det roliga är att jag just beskrev Inglorious basterds, men om ni tänker efter så nämner jag aldrig den filmen, förutom i inledningen. man kan alltså tillföra samma mall för alla Tarrantinos filmer. Med dessa ord vill jag dock inte säga att allt han gör är dåligt, och Inglorious basterds är det bästa han har gjort på drygt tio år, den innehåller dock alla skavanker jag just dragit upp och följer exakt samma mönster som alla hans tidigare filmer. tack och goodbye fan över and out.


Och för övrigt så tror jag inte att Inglorious basterds vinner för årets film, han Hans Landa kan ha en chans att vinna men han var inte så grym som alla säger. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag att Eli Roth gjorde bäst ifrån sig, mer säger jag inte.


Jag är alldeles för trött för att rimma, deal with it.

No comments:

Post a Comment