Pages

Saturday, September 26, 2009

Oxygen overload Live på Battle Royale


Jag skriver den här recensionen precis efter att spelningen är över för att jag ska kunna uttrycka mina sanna känslor, sanna som i en aning berusade. Det blir även den första musikrelaterade recensionen jag gör så det är ju bra.

Nåväl, Så det här är den sjätte gången jag såg Oxygen overload live på 18 månader, man skulle kunna tro att jag avgudar han och hans musik men det gör jag inte, jag har faktiskt mest varit där för att filma hans performance och sen klippa ihop en live DVD. Den gick ju i stöpet och nu spelade han för första gången utan att vara signad till en label efetrsom pink and green gick i stöpet, hursomhelst, så var jag här nu endast för att supporta min gode vän Oxygen.

Han gick på till ett tomt golv eftersom dem flesta inte vet vem han är, men efter ett par låtar så var det en del som faktiskt dansade. Och vi var inte så många där som kände han så det var ju folk där som faktiskt tyckte det var bra. Jag minns inte vad alla låtarna heter eftersom jag faktiskt aldrig brytt mig om att faktiskt lyssna på Oxygens musik, dock är det nästan alltid kul att se honom Live. Det är som med Volbeat, man kan avsky dem när man hör dem på radio men när man ser dem på scen kan man inte låta bli att slå sig på bröstet och bröla för allt vad lungorna tål.

Nåväl, publiken precis som musiken var nästintill perfekt, det enda som inte riktigt stämde var Oxygen han själv. Till skillnad från tidigare spelningar då han med mjuk stämma talar kärleksfullt till sin publik om hur underbara dem är och ur hans musik poppar fram ur all kärlek han känner i livet, så var han här lite av en Gestapo. tänk dig att Hitler skulle spela elektronisk musik på en liten klubb i en källare nånstans i gamla stan, än bättre, tänk dig att Hitler dog (haha) och att hans själ vandrar planlöst genom gamla stan i jakt på nån stackars pojke som bara vill uttrycka sin kärlek och besätter honom, så på scen står han mest och skriker om att dem ska göra som han säger. DANSAAAAA!!!! STÄLL ER I LED!!!!!! HOPPA UPP OCH ER !!!!!! PÅ MITT KOMMANDO SÅ KRAMAS NIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1, det gick liksom inte hem lika hårt som det brukade, det kan dock vara hans entourages fel eftersom vi har sagt till han tidigare att han är för snäll med sin publik, så nu när han druckit en del så kanske han tog vårat förslag på lite för mycket allvar.

Hursomhelst, det här var inte hans bästa spelning, den var extremt tunn på mellansnacket, men samtidigt så var det långt ifrån hans sämsta, i framtiden tror jag att Oxygen overload kan bli något inom genren han själv skapat (Lovetronica) men innan folk inser vad det är för nåt han spelar måste han hjälpa publiken att förstå, och inte bara skrika åt dem.

Sluta öla och sluta bröla, för annars kommer publiken inte att föla.


(vet ni inte vad föla är få ni skylla er själva, för det är ett riktigt ord och det funkar i det här rimmet om man tänker utanför lådan)

No comments:

Post a Comment