Pages

Thursday, September 24, 2009

In the name of the king (a dungeon siege tale)


Uwe Boll är värdelös, Jag har hört att man inte får säga så innan man har sett tre filmer av Uwe Boll...Nu har jag gjort det och nu ska jag säga precis vad jag tycker om Uwe Boll. HAN ÄR VÄRDELÖS!!! Det är ju sanslöst att han har fått göra så här många filmer utan att nån insett att han inte kan göra filmer. Det spelar ingen roll att han har en massa nazistguld som han betalar med, folk borde säga nej varför säger ingen neeeeej nån måste sätta stopp för denne man...AAAAAHHHHHHH!!!!!

Nåväl, vidare till filmen som jag såg, In the name of the king...
Jag förväntade mig något utöver det vanliga när det gäller Uwe Boll, istället för en och en halv timme bajs, så är det drygt två timmar kalkonbajs...Hur ska man klara av detta ? Jag tvivlade faktiskt starkt över att ens titta på den, men till slut tog jag mod till mig och såg den och den var inte ens i närheten av vad jag hade tänkt mig.




Den var helt ok.

JAg vet inte hur jag ska förklara det men jag tyckte faktiskt att den var bra. Ok skådespelare (jag menar Ray Liotta, Jason Statham och Burt Reynolds, kom igen för fan) en helt ok story och för en gångs skull inte baserad på en bok utan det här är en original liksom, ok den är baserad på ett spel men likheterna med spelet sluar vid namnet.
Regin var riktigt bra ibland, för att vara Uwe Boll. Det fanns subtila nyanser av symbolik i hur han porträtterade miljön i samband med historien, jag vet inte hur han gjorde eller om det är så att jag överanalyserar men vi säger så här. Titta på dem tre första inuterna av den här filmen och säg mig att den är dålig...I dare you.

Självklart fanns det ju en hel del skitdåliga saker också, som att han (Bollen) fortfarande verkar lida av ADHD eftersom han inte kan hålla sig till en och samma scen i mer än ett par minuter, och detta blev bara värre i den här filmen eftersom den berättar fölera historier samtidigt. Man kan vara helt uppe i en av de många och snygga actionscenerna (inte regisserade av Boll dock utan av Tony Ching Siu Tung) och så helt plötsligt klipper det till en scen med claire forlani som blir forslad i en vagn tillsammans med andra fångar...och så tillbaka till fighten, varför gör man så ? Vänta tills fighten börjar tunnas ut och klipp då istället, sen kan man klippa tillbaka till fighten som då har tagit slut din idiot (Boll asså)

Såna saker plågar ens sinnen hela filmen igenom, plus alla dåliga skådespelare, ja det är ju bra skådespelare men ibland undrar man vad dem fick för regi ?

Musiken är...passande för det mesta, det är ett vanligt fantasy score som är helt ok liksom, inget mer eller mindre.

Jag vet inte vad jag ska säga för att ni ska förstå. Ibland så blir det bara så att man gillar en film fast man vet att den är dålig, inte som den sista actionhjälten som är ascool för att den är så ostig, nej ibland så vet man att en film är dålig men man kan inte hjälpa att man faktiskt gillar den, som Chronicles of Riddick (våga dissa den inför mig får du se vad som händer)

Jag tror att jag uppskattar In the name of the king just för att det var en Uwe Boll film som inte fick mig att kräkas bajs genom näsan, jag var bara tvungen att pausa ibland och göra nåt annat som var roligare. Till skillnaden från dem där jävla sagan om ringen filmerna, visste ni att jag gick ut från premiären av den första filmen och sade "den var väl bra" Helt allvarligt, jag hade precis läst klart boken och avgudade den och visste inte riktigt om filmen skulle vara bra eller dålig (på den tiden var jag inte lika cineastiskt begåvad) men jag tyckte den var ok. Två tornen gick jag ut från med en tung besvikelse. Den är fortfarande en av de sämsta filmer jag har sett, och den enda film jag sett på bio som jag blivit irriterad på för att jag betalade pengar för att se. Jag har inte ens sett hela Konungens återkomst...ens på DVD...Jävla skitfilm.

Hur som helst, tillbaka till In the name of the king. Som sagt...eller va ? vänta jag tappade bort mig, just det. Allt som allt så gillade jag den här filmen, den var skräp inlindat i mögel täckt av gamla kanyler men den var bättre än Alone in the dark åtminstone. Om jag skulle räkna upp dem bästa respektive de sämsta sakerna med filmen så kanske...skit samma jag gör det bara

Bra saker med In the name of the king

1. Matthew Lillard. en av mina favvoskådisar (säg vad ni vill, jag är för stolt för att bry mig) Hans prestation som den arrogante och äckligt sliskige brorsonen som vill ha kunges tron var riktigt härlig att tittat på, sådär mysigt överspelad som det bara kan bli om man spelar badguy i en fantasyfilm, som en modern Jeremy Irons.

2. Dem känslosamma scenerna. Dem var few and far apart men när man såg den första scenen i filmen som faktiskt visade lite känslor, tänkte man "shit, Boll äör en människa ändå, inte en ödla från Uranus som man ju kan tro" Scenen när Farmer (Statham) Begrave sina svärföräldrar och sin son är en av de bättre scenerna i filmen, Det är sällan man drar ut så på en scen som är så plågsam för karaktärerna men det var bra eftersom man då förstod varför han ville hämnas.

3. ...nej, det finns ingen trea.


dem dåliga sakerna med In the name of the king

1. Dem urbota töntiga namnen på alla karaktärer. Gallian, Kung Conried, Farmer, Muriella, Norick och Derick. Lägg av, är det Svenska kyrkans rollspelsklubb som har skrivit den här filmen eller.

2. De värdelösa effekterna. För 60 miljoner Dollar måste man kunna ordna bättre effekter än så, Det går inte att förklara...ehh...Jo!! I en av scenerna där kameran sveper över Krugerna (orcherna men inte här, då heter dem kruger) så kan man se att varenda krug bara är en kopia av den framför och dem ser så inklipta ut ibland att man bara HÖÖÖÖÖÖÖ!!! liksom.

3. De värdelösa skådespelarna. Jag ska sluta hoppa fram och tillbaka nu, men Claire Forlani är värdelös, samma sak med Leelee Sobieski, varför ska det vara så svårt att gråta på film för vissa människor ? ( jag pratar med dig också Adam Sandler) Hulka lite, ryck lite med axlarna och snyfta. man behöver inte gasta bara för att man är ledsen, lägg av för fan. Dem andra skådespelarna borde också rycka upp sig, ni valde att vara med i en Boll film och då får ni faktiskt ta och göra era jobb, även om ni vet att filmen kommer suga, dem enda som gör bra ifrån sig är Matthew Lillard och Ray Liotta, Båda spelar över sådär härligt roligt. Det blir som teater, vilket passar med alla töntiga kläder.

4. För mycket action. Så fort manuset blir lite tunt så slänger Boll in en actionscen. På två timar tror jag över en timme är rent krig, sen kommer lite emotionellt babbel och sen är det hack ock slafs och hopp och spring igen. Det är inte alltid bra att bara ha action, titta på Red dawn, Och i den här filmen lyckas du nästan med att berätta en historia med lite känslor Boll, paja inte det med en massa onödigt våld.


Jag vet att det finns fler nackdelar än fördelar med den här filmen, tro mig när jag säger att jag inte räknade upp alla här, men jag vet inte. Det var så länge sen jag såg en bra fantasyfilm om riddare och kungar och magiker och sånt där, det är väl därför jag uppskattar en som nästan är ok.

Jag vet inte riktigt vilken kategori den här filmen hamnar under. Jag vet att ni alla skriker craptacular creations men nej, den här är faktiskt snäppet för bra för det. Men den är även för gammal för att hamna under Renews...KJag tror jag får strukturera om på min Blogg...Hur som helst, vidare till rimmet.

Slakta ett troll och sparka Boll, för han har (nästan) noll koll.

No comments:

Post a Comment