Pages

Sunday, September 6, 2009

Last house on the left (re-make)

Jag tänker inte diskutera den här filmen för den är bara trams...den är trams helt enkelt

1. Träigaste rollprestationer någonsin.

2. mest oorginella premissen på länge (inte nog med att den är en re-make, den är en re-make på en film vars premiss på den tiden var ganska speciell men som nuförtiden upprepats gång på gång i diverse filmer).

3. Mesigaste "brutala" våldsscener i en modern skräckfilmshistoria.

4. Most random rapescene...EVAR!!! Liksom från ingenstans så ba får han för sig att nu jävlar ska här nuppas. Hon säger ingenting, hon gör inget försök till att fly eller nåt för att göra honom förbannad. Visst har hon gjort saker innan som kunnat förarga honom, men det är ju överspelat för länge sen kom igen liksom. Låt mig illustrera med ord vad som leder upp till våldtäkten (SPOILERS).
De kraschar med bilen för att hon försöker hoppa ut genom bildörren och sen försöker hennes polare fly. De får tag på henne och sticker ner henne med en kniv, allt detta och huvudkaraktären bara står där, bidar sin tid och försöker vara så medgörlig hon kan. Allt för att slippa att nåt ska hända, typ att hon ska bli...jag vet inte...typ våldtagen, men se det hjälpte inte. Jag är så arg på din polare att jag har ihjäl henne på ett extremt plågsamt sätt. Men eftersom hon gjorde mig arg ska jag våldta dig nu...Det kommer ta lång tid innan jag släpper det här, det kanske ni märker.

Och slutligen 5. Sämsta slutet nånsin. Jag tänker inte spoila slutet för er ( har redan pajjat en stor del av filmen redan) men jag kan göra en liknelse. Stoppa in ett ägg i en mikrovågsugn och tänk dig att ägget är huvudet på mannen som våldtog din dotter...oj då.

Nåväl, nu slipper ni se den här asdåliga ursäkten till raperevenge movie. se orginalet istället, eller om ni prompt måste se den här versionen för du tillhör den grupp människor jag adresserade i min förra recension, så se den på piratkopia som jag. Den här filmen bör inte kosta pengar från början för det är emot lagen att stjäla, och Last house on the left (re-make) stjäl både dina pengar och din dyrbara tid.

Nio tummar ner...långt ner.

No comments:

Post a Comment