Pages

Tuesday, January 12, 2010

Chainsaw cheerleaders


Och nu äntligen kommer det som ni alla har väntat på...Eller jag vet att åtminstone en av er har väntat på det. Jag presenterar, Chainsaw...cheeeeeerrrleadeeeeerrrssss!!!!

Först tänkte jag summera hela filmen med en mening, eller ett ord...nej, jag vet inte vad man kallar det. GRRRRAAAAAAUUUUURRRRRRRGGGGGGGHHHAAAAARRRRRRRRFFFFFFFFVVVVVRRRRRROOOOOOOAAAAARRRRREEEEETAAAAAAAAAAARRRRRRRRRDZZZZOOOOORRRRRRRRRZZZZZ!!!!


Och nu följer den långa, riktiga recensionen (åh jag önskar att det räckte med den korta)


SÅ!! Vad handlar detta åttonde underverk om ? Dawn är en tjej som hamnar under kategorin "goth/punk" med seriösa angerissues, efter att hennes pojkvän börjar sprattla runt med en annan tjej så spöar hon skiten ur honom. som straff får hon inte sex månaders skyddstillsyn eller ungdomsanstalt, istället får hon åka på cheerleader läger, men i den lilla staden verkar inte allt stå rätt till, det finns ett mystiskt hus med några riktigt konstiga karaktärer. Dawn misstänker att dem har kidnappat en kvinna men när hon ska bevisa det för dem andra cheerleadertjejerna så tror dem inte på henne, så hon får ta saken i egna händer.

Det här är bland det värsta jag varit med om under alla mina år. Hur kunde något som detta någonsin ens få chansen att...att existera ? Allt med den här filmen är värdelöst. Skådespelerskorna är det värsta jag varit med om , dem spelar både över och under och på sidan, det enda dem egentligen är till för är att vara snygga men inte ens det lyckas dem särskilt bra med, smaken är som baken säger ni och då säger jag att min bak inte gillar det här alls. Manuset är så tunt och osammanhängande att man inte behöver se mer än två scener av filmen och läsa baksidan av fodralet för att haja precis vad som försiggår, jag vet att det där låter helt fel men tro mig, om ni nån gång ser den här filmen...nej, skippa det förresten.


Vad har vi mer då ? Ja regin såklart, eller snarare avsaknaden av sådan. Ingen regissör skulle någonsin sätta sitt namn på´den här filmen, om det inte råkade vara så att han var mentalt...fett efter helt enkelt. Det känns som att så fort kameran började rulla så gick regissören och när scenen var klar fick dem ringa honom så han kunde komma tillbaka och säga action inför nästa scen och sen gick han igen.
Ett perfekt exempel är scenen då the chainsaw cheerleaders ska konfrontera en demon på en bar, dem revvar sina sågar och går till attack, demonen plockar upp en barstol som skydd och det funkar faktiskt, det är som om motorsågarna inte ens var igång...jaså jaha, nämen nej dem var ju inte igång. Dem försöker inte ens dölja det, dem liksom viftar med motorsågarna rakt framför kameran och ändå så tog dem inte om scenen, asså någon borde ju nita den där Donald Farmer (mästerregissören) i fejset, fett hårt asså.

Det finns inget med filmen som ens är värt att garva åt, du vet "haha va dåligt, så dåligt att vi skrattar" det är bara dåligt, riktigt uselt och jag hoppas att jag aldrig mer måste se något som involverar vare sig regissören eller skådespelarna. Chansen är dock inte stor för jag kollar inte på porrfilm...så ofta men det hör inte hit. nu ska vi släppa det här och gå vidare, försöka glömma att den här filmen ens existerar.

Swinging a bloody powertool won't make you cool if you are a fool, that shit will turn on you and you will be the tool, stay in school.

1 comment:

  1. Bra summerat där...
    är nog inget jag har att invända på detta förutom att det var typ 150 spänn åt skogen från min sida. :P

    ReplyDelete