Pages

Friday, December 30, 2011

T.W Galan del 3







Nu är vi framme vid det gastkramande slutet, nu ska dem sista priserna delas ut, och vi ska även dela ut några specialpriser, men innan dess så ska vi avsluta historien om T.W Galan.



Nu hade jag gett upp på Oscarsgalan, jag tittade bara för att kunna fnysa åt alla värdelösa prisutdelningar. Jag försökte hitta på mina egna nomineringar men ingen ville lyssna, jag gjorde en tråd på ett forum om vilka som varit årets bästa spel.Där var jag framgångsrik i ett par år men sen blev jag bannad över några petitesser Och sen dess har mitt intresse svalnat, fram tills nu, då jag började muttra över den stundande Oscarsgalan, Jag visste att flera av filmerna jag gillade i år inte ens skulle bli nominerade. Så jag bestämde mig för att inte ta någon mer skit från pamparna i Hollywood, istället för att ens bry mig om vad dem tycker och tänker så hittade jag på mina egna priser. Detta blev T.W Galan...


Och nu ska vi dela ut några specialpriser för i år, priser som kanske är unika för i år, nästa år kanske det blir några helt andra priser eller samma som i år plus några nya. Vem vet ? Hur som helst så kommer vi i år dela ut två priser det första är

Bästa movie moment

Såna där scener i filmer som får dig att rysa och fnittra av nördighet.

Av någon outgrundlig anledning går det tyvärr inte att varken visa eller länka klippen på Blogger.com så ni får klara er utan dem, jag är hemskt ledsen.
Dem nominerade är

Remakes (scream 4)

grisfight (Fast five)

motorcykeljakten (Tinitn och enhörningens hemlighet)

Den fallande skyskrapan (Transformers Dark of the moon)

Luftskeppen (De tre musketörerna)

Caesar skriker NO!!! (Rise of the planet of the apes)


Och vinnaren är... ... ... ... ...Caesar skriker NO!!! (Rise of the planet of the apes)


Det var hårfint mellan Scream och rise men till slut så var jag tvungen att välja och det blev Caesars ramaskri, efter månader av misshandel och utfrysning får han nog och visar för dessa enfaldiga människor att han inte är så simpel som de tror han är, han är en jämlike, han är bättre än vissa. Han är Caesar. När det där skriket kom så blev det knäpptyst i biosalongen, alla höll andan tills filmen började igen, det var magiskt.
Grattis!!!

http://www.youtube.com/watch?v=wndnyZGLTxM&feature=related




Och nästa specialpris är bästa bioupplevelse

Det behöver inte vara en bra film för att det ska vara en bra bioupplevelse det kan vara nåt helt annat, så som kändisar som dyker upp, smygpremiärer eller bara riktigt sköna stolar, och nomineringarna är

Scream 4 smygpremiären (har ni sett Scream 2 så vet ni vad jag menar)

Smuggelhamburgare och milkshake på Priest

Q & A med Zack Snyder på förhandsvisningen av Sucker punch

Jag lyckas, efter år av väntan, dra "I just came" skämtet på Poppers pingviner


Och vinnaren är Q & A med Zack Snyder

Som ni kanske vet om mig så är jag en extrem Zack Snyder fanboy, jag har sett alla hans filmer och jag har sett 300 över 10 gånger (jag har även köpt 300 tre gånger)
Så när jag hörde att han skulle dyka upp i Stockholm för att svara på frågor innan smygpremiären för Suckerpunch. Det var magiskt, jag var så nervös, vad skulle jag fråga, skulle jag våga fråga nåt, men till slut stålsatte jag mig och fick tag på den där micken. Hello Mr Snyder...Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv (nja en gång faktiskt)
Om jag någonsin får chansen igen att träffa honom så kommer jag göra allt i min makt för att få träffa honom igen, det var så häftigt.




Men nu ska jag inte hålla på det längre, nu ska jag dela ut de två sista priserna, dem som ni väntat på hela kvällen, och den första kategorin är


Bästa Regissör


Om det finns en tredje grundpelare inom film så är det regissören. Manuset kan vara bra men det behövs som sagt bra skådespelare för att göra nåt av det, men även bra skådespelare måste ha en vägledare, som ett språkrör mellan manuset och skådespelarna, någon som binder samman det hela. Det är regissören, utan regissören blir det helt enkelt ingen film. Manuset är duken, skådespelaren är motivet och Regissören är konstnären.

Och i år så har dessa sex konstnärer skapat något utomordentligt underbart.


Justin Lin för Fast five

JJ Abrams för Super 8

Zack Snyder för Suckerpunch

Rupert Wyatt för Rise of the planet of the apes

Spencer Susser för Hesher

Greg Mottola för Paul




Och priset för bästa regissör går till... ... ... ... ... ... ... ... ...JJ Abrams för regin i Super 8



JJ Abrams går från klarhet till klarhet och med Super 8 har han skapat något så ovanligt som en genuin kärleksförklaring till barndomens oskuld samtidigt som han förtäljer vuxenskapets osäkerhet och ilska över inte alltid ha kontrollen över situationen och samtidigt lyckas klämma in ett sjujäklans actionspektakel och mängder av familjär värme. Ett riktigt mastodontprojekt men han gör det med sådan grace som bara en mästerregissör kan göra.








Och nu är vi framme vid det sista och största priset av dem alla
Årets film...

2010 var ett riktigt bra film år, du hade moderna klassiker så som Inception och och Jackass 3D men även actionmästerverk som A-Team och THe expendables, men 2011 var nästan ett bättre år. Mer varierat, lite action, lite komedi, lite drama (mycket drama faktiskt) och även Sci-fi och lite äventyr också.
Och dem nominerade för årets bästa film är

Rise of the planet of the apes

Paul

The future

Super 8




Och årets film är... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...Super 8


Det var svårt att välja, alla filmer var så bra på sitt eget sätt, men en stack ut lite mer än dem andra och det var Super 8. Den var så fenomenal på alla punkter, Skådespeleriet var felfritt och regissören visste exakt hur han skulle leda dem genom det minutiöst utmejslade manuset, och hela upplevelsen förstärktes av superba specialeffekter och bländande actionscener. Super 8 var en film som inte hade lite av allt utan hade mycket av allt och lite till. en sann film film, en modern klassiker...
GRATTIS JJ och Co. Ni har gjort årets bästa film.






Så, nu var den första årliga T.W Galan avslutad... Men vänta vi har ju faktiskt ett par priser kvar.

Först ska vi hylla de filmer som inte nämndes här men som förtjänade att nämnas och vi kallar det

Årets bästa filmer jag inte såg

Drive

Tinker Taylor soldier spy

Sherlock Holmes A game of Shadows

Warrior

Ides of march

Dessa filmer kanske hade hamnat på listan om jag bara hade fått arslet ur vagnen men jag får väl se dem i nästa år...


Och nu ska vi dela ut det sista priset, och sist är verkligen inte minst, priset heter årets personlighet

Ett pris som delas ut till den person som verkligen utmärkt sig. Vare sig det är en regissör, skådespelare, producent eller bara en riktigt passionerad ljusriggare.

Årets person är




Steven Spielberg

Inte nog med att han var med och producerade Super 8 (årets film du vet) han producerade även en av årets häftigaste actionupplevelser (transformers 3) plus att han regisserat ett klassiskt äventyr (Tintin) och han har även producerat och regisserat Warhorse, och vi hoppas den dyker upp på biografer någon gång nästa år i Sverige. Men det häftigaste han gjort i år var hans cameo som en yngre version av sig själv i Paul, prislöst. Steven Spielberg är vekligen årets häftigaste person.
Grattis!!!




Nu var vi äntligen klara, det har varit känslofyllt, tårdrypande och skrattretande men så ska det ju vara. Jag är ingen bra talare men jag är bra på att betala (hahhaa) Så jag ska inte dra ut på det. Gott nytt år och vi ses om ett knappt år, se en massa filmer nu och så kanske just du får vara med i nästa års jury. Vi ses

No comments:

Post a Comment